måndag 18 maj 2009

Skriva-av-sig-dikt

Varför känns det som om alla vill dö ifrån mig?
Eller det finns i alla fall få
Som faktiskt uppskattar det liv de har
Mina älsklingar
Som olyckligheten erövrat

Olyckligheten,
Jag vill döda dig
Men det är ändå dig jag lever för
Lyckan är en illusion,
Var det inte sagt så?

Är då livet också en inbillning?
Nej, livet är inte gjort av lycka

Det som skapas i verkligheten har redan skapats i drömmarna
Varför känns det då som om jag lever i fantasin?

Jag vet inte alls längre
Glädjen väntar runt hörnet
Tiden vandrar fram i sin gamla vanliga fart
Horoskopet sa att min lyckodag är på lördag
Den 23/5
Då kommer jag le äkta igen

Men ändå vill alla fly sina egna andetag






Jag vet inte riktigt vad det där blev. Tolka det hur ni vill, men ren fakta är: Tilda skar av sig pulsådern natten mellan lördag och söndag och det är diktaträff på lördag.

2 kommentarer:

  1. Herrigud.
    DU skrev mig till tårar.
    Talang barn!

    Sitter här och tycker synd om alla människor på jorden som mår dåligt! Kan ingen låta mig ta allting. Hatar att höra om alla som känner smärta.
    Det är så sorgligt att det är så vi känner om våra Liv.

    Kram på dig!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Jag har haft så dåligt samvete för att jag inte hunnit kommentera hos dig.
    Orolig är jag att du ska tro att jag inte längre bryr mig, men det gör jag och jag har tänkt på dig ofta.
    Det är mycket glädjande att din ångest flyttat ur kroppen, så glad att jag får rysningar i kroppen.
    Hoppas att lördagen vart bra!
    Kram och förlåt

    SvaraRadera