söndag 19 april 2009

Ett shcizofreni-liknande samtal

''Lite för många brister, lite för mycket otillräcklighet. Men vem fan bryr sig? Jag får vara vem jag vill.''
''För vem då? Vem har sagt det? Tro inte att du är något.''
''Jag tror på vad jag vill. Säg inte emot det, för det tillhör de mänskliga rättigheterna.''
''Du är inte mänsklig. Ingen människa kan innehålla så mycket fel som dig. Förresten så ser och bedömer man andra hela tiden, rättar varandras misstag och formar personligheten. Du är aldrig dig själv.''
''Du sa ju nyss att jag inte är någon människa, hur kan jag då vara en person?''
''Alla har en personlighet. Till och med hundar. Men du f¨r bara höra dåliga saker om dig själv, och blir därmed dålig. Du förtjänar inte att höra bra saker.''
''Jag önskar jag kunde vara stark och bra.''
''Sluta önska. Du är värdelös, ett stort jävla ingenting. Du är bara feg, du klarar aldrig av något.''¨
''Men jag står ju åtminstone upp än.''
''Är du så höjdrädd att du inte märker att du ligger ner i en darrande fosterställning?''
''Nej, jag har aldrig varit höjdrädd. Jag älskar att falla. Kanske är det en inbillning.''
''Det måste det vara. Du lever i en illusion men påstår ändå att du ser verkligheten. Din jävla lögnare, så himla feg är du. Darrar av skräck när du egentligen borde vara modig och se sanningen i vitögat. Men du är för svag.''
''Kan du låta mig falla igen?''

6 kommentarer:

  1. Det är bara i dina tankar du är värdelös!
    Ta upp kampen mot tankarna och låt negativa tankar bara passera utan att du värderar dom eller stannar kvar vid dom.
    Kul att du har seglat!
    Tyckte du om det?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med coolbettan.
    Bu är tuff som sjutton!!

    Tuffare än du tror och förstår!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Älskling.

    'And if it's a hero you want I can save you.'


    /j

    SvaraRadera
  4. hej jäkligt sant.. tack för kommentaren förresten.. det är ju Ni som är min blogg.. så jag får tacka Dig å alla andra :) Kram P

    SvaraRadera
  5. Du kan klara det här.
    Jag vet det.
    Jag känner det.


    Trots att vi kanske inte känner varandra så bra.
    Så vet jag det.

    För jag känner att du ändå är stark.


    Ring om det är något (eller sms:a)
    Maria

    SvaraRadera
  6. Hej darling.
    Vi har lite diskussioner och sånt på G på bloggen så kom gärna in och säg din mening. Sen om du har mer citat eller din egen berättelse av psykiatrin så är du jättevälkommen! När du gör ett inlägg så skriv gärna din mejladress - den är bara synlig för mig! Om du har en diagnos som inte finns med på diagnosbloggarna så säg till mig!
    psykiatrin@hotmail.com
    psykiatrin.blogg.se
    Kram P!

    SvaraRadera