onsdag 22 oktober 2008

Två dagar av ångest och ingen övernattning i helgen...

Igår var en hemsk dag. I skolan kunde jag knappt andas, ångest hela tiden nästan. Det var bara marionettägaren och marionettägarens rumpslickare som var där, ingen marionett som kunde fördela alltihop (http://www.dikta.se/dikter.php?verk=199619, om du vill veta lite närmare om vad jag snackar om. Iaf två av mina sk. kompisar). Efter skolan var det planerat (i mina tankar) att jag skulle dra till stan, till något café för att stilla min ångest med lite efterlängtat kaffe. Ensam, då. Och då, där i ingången till det s.k. köpcentret, står A och röker. Det är hon som går i min karategrupp, hon som jag var kär i för några månader sedan. Hon är aldrig där numera, på karaten alltså. Jag tycker inte om synen av henne med en otänd cigarett i munnen. ''Du, hade du en tändare?'', hennes ord precis när jag gick förbi. Och jag vet, hon är en och samma mäniska osv (eller?), men jag blir så himla orolig för henne. Och det gjorde så att ångesten började om igen. Jag kunde inte gå omkring där, inte ens sätta mig inne på något cafe, blicken kunde inte fokusera på något. Så jag drog bort tillslut, till ett annat café en bit bort. Där fick jag en stunds sinnesfrid iaf, och sedan drog jag till biblioteket.
Det var på vägen hem som ångesten tog över igen. För jag visste ju att A inte skulle komma, så har det varit tidigare, som när hon erkände att hon höll på att svälta sig själv för första gången. Och om hon kom, hur skulle det bli då? Hon kom inte såklart. Tråkigt och väldigt tomt. Men det är tur att naglarna finns iaf.
Och idag, också ångest. M.Ä. och M.Ä.R. var sura på mig, först visste jag inte varför och det var då det var som värst. Men när Mä. sa att de inte var kompisar med mig längre, då vart den av någon anledning borta. Jag blev lugn, jag kunde andas igen. Till och med när vi blev ''vänner'' igen var jag fortfarande rätt lugn.
Och jag får inte sova över hos Tildas syster på söndag, anledning: Hon har inte träffat henne och jag är för liten för det... Typ. *snyft* :'( Jag får ju åka dit över dagen, men inte sova över. Blä på det.

1 kommentar: