fredag 20 mars 2009

Blandad vecka och småbarnsdisco (igen)

Blandad vecka, blandad helg. Fredagen, förra veckan alltså (eftersom det var ett tag sedan jag skrev) var bra (!). Några av diktas befolkning som med sina smurfiga skämt och allvarliga kommentarer i ett väldigt oseriöst forum som lyckades få mig att skratta och bli glad. Gud vad jag har längtat efter ett sådant där flummforum på dikta, nu är allt så överdrivet seriöst och nästan censurerat där. Fast nu fattar väl ingen som inte är medlem där vad jag snackar om. Haha, förlåt.
Resten av helgen var väl någon blandning mellan sådär och okej. Jag borde verkligen hitta något mellan-ord för de, jag skulle överanvända det i så fall. Inget minnesvärt att berätta måndag till onsdag heller.
Igår var det ångest, självhat, tårar, panik, hallucinationer och tvångstankar. Rädsla och abstinens också. Praktiskt taget allt inom den kategorin, utom blod. Vet inte hur det tolkas av er..? Men i alla fall, så höll det på ända från det att jag kom till skolan till kanske en timma efter vi slutat, högtalarna som spelade Nickelback hjälpte mig. Plus gråtattacken, jag har inte fått någon sådan där riktig gråtattack på jättelänge. Minns inte senast.
Idag har väl varit helt ok, jag har fått en extrem skrattattack då jag inte kunde sluta, så jag antar att det tolkas som bra. Jag och marionetteatern hade nämligen en ''liten'' diskussion på svenskan om bland annat djurens rätt. Vi kunde aldrig få slut på den, jag tyckte tydigen lite annorlunda - att alla djur (människor inräknat) har lika mycket värde, men det betyder inte att vi inte ska kunna döda andra djur. Enligt mig är det också emot människans natur att döda någon av sin egna art bara för att äta den, alla djur har som mål att föra arten vidare. Egentligen ska amn inte ens jämföra exempelvis guldfiskars värde och människors. Vi är olika och nog med det. Det vardet där med jämförelser som körde igång skrattattacken, jag vet inte hur många konstiga jämförelser vi gjorde.

Idag är det förresten småbarnsdisco. Förra var ju underbart, så har nog lite för stora förväntingar på detta. Eftersom dagen redan har varit så bra menar jag. En hel dag är aldrig helt bra - i alla fall inte för mig.
Apropå det måste jag sticka nu.
Tre positiva:
-Skrattattack
-Småbarnsdisco
-Änglasyster

5 kommentarer:

  1. Haha, jag fattar vad du menar med dikta forumet :)

    Vad bra att du fick skratta. Och småbarnsdiscon brukar vara himla roliga, det vet jag som har varit med om 4 stycken XD.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Bra att du hade en bra dag!
    Vart småbarnsdiscot lyckat!
    Duktig är du på att hitta tre positiva saker!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är blyg, förr var jag sjukligt blyg, vågade ingenting, var det slut på någon vara i en butik vågade jag aldrig fråga om det fanns mera. Jag pratade inte när det var flera med, några exempel.

    SvaraRadera
  4. Nanoblogga, då skriver man bara ett ord!
    Enkelt, fast trist tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Som tur är så går det inte att få valpar, skönt. Det kapitlet är avslutat för min del med valpar, sist var det för jobbigt!

    SvaraRadera