måndag 30 mars 2009

Jag vill träffa skrattöga

Det var meningen att förra inlägget skulle bli längre, men jag var tvungen att stänga ner datan. Så jag är medveten om att det nog såg väldigt ofärdigt ut.

Det blåser där utanför nu. Jag älskar Vinden, helst av allt hade jag velat vara där ute nu. Bortsett från det regnar nu (eller i alla fall för en liten stund sedan) hade det varit underbart att stå där och låta sig fångas. Vinden, jag kan inte leva utan dig.

Min lillebror hemma hos pappa är sjuk, så jag är tvungen att vara hos mamma idag. Och imorgon också, förresten. Fördelen med det är att jag helt enkelt trivs bättre hos mamma, känner mig tryggare med människorna och har ett eget rum (vi bygger om/ut hos pappa). Nackdelen är att jag missar karaten där. Det finns en tjej där som är väldigt snäll, enormt pratglad är hon. Men det som förvånar mig mest är att hon alltid är så glad. Jag menar, hur kan hon? Alltid, alltid är hon glad. Det är inte bara munnen som ler, utan ögonen skrattar och kroppen hoppar runt och skuttar. Jag skulle vilja veta hur det känns. Eller tänk om hon bara fejkar? Då har hon en enorm skådespelartalang, mångfald bättre än mig. Vad ska jag döpa henne till då? Skrattöga? Jo, det får det bli.

Dagens tre positiva:
- Min teckning på bilden är nästan lite för berömd. Varje bildlektion blir det fler och fler som påpekar att den är sjukt fin. Pinsamt, men smickrande
- MVG på SO-prov
- Promenad

6 kommentarer:

  1. Vilka tre fina positiva saker du skrivit!
    Och alla är dom gjorda av dig!
    Du är ju jätteduktig!
    En dag kommer dina ögon skratta och likaså din mun, jag är säker!
    En spikmatta tror jag skulle vara bra för dig, tänkte på dig när jag låg på den. Spänningar släppte och likaså oro, det var en stund av själslig vila.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag träffar också skrattögon dagligen.
    Det är nästan lite äcklande.
    För de kan väll inte vara så lyckliga - medan jag är så olycklig?

    Men jag är givetvis glad för deras skull, och nästan lite avundsjuk.


    Kul det där med bilden och SO:n föresten! Grattis! Jag önskar verkligen att jag var konstnärlig...
    Kram!
    Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hur har du det?
    Din pappas aprilskämt tycker jag var riktigt fyndigt och roligt:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är ganska bra med mig!
    jag överlever;)
    Kul att höra att det är ganska bra med dig, det glädjer mig mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi har en Bavaria 49, segelbåt!
    Visst var det du som frågade?
    Avsändaren var anonym.

    SvaraRadera