söndag 1 mars 2009

Trevligt med små incidenter (Kalas)

Tänkte jag skulle berätta om kalaset igår, verkar vara en hel del som undrar. Fast jag hade nog skrivit även om det inte hade varit en sate som läst min blogg.

I alla fall, jag sprang runt som en galning större delen av dagen för att få allt så bra som möjligt. Städade, bakade och var hur stressad som helst. Tack till mamma som hjälpte mig en hel del, även om hon och familj åkte iväg ungefär en timma innan till några kompisar och inte kom hem för än typ klockan halv elva. Men maten var (nästan) färdig när de kom, ''frågesporten'' och priset var ordnat, jag var också ordnad. (Fast frågesporten blev en musiklek istället, halvlyckat.)
Vi hade väl ganska trevligt faktiskt. Till en början åtminstone. Vi skrattade (jag äkta uungefär hälften av gångerna), åt och hade allmänt trevligt, som sagt.
Så gick de upp på mitt rum (diktböckerna var gömda, bortanför rummet), och ville såklart dyrka upp min dagbok. Jag har själv aldrig lyckats med det, nyckeln var också noga gömd och jag trodde det var nästintill omöjligt för dem att lyckas. Så klart hade jag fel. De lyckades, men jag fick ett krafter-man-inte-visste-att-man-hade-ryck och fick tag på den innan de hann läsa ett ord av den. Men de blev ju misstänksamma.
''Har du skrivit något taskigt om oss där?!'', mä'rs.
''Neeej...'', en mycket rädd jag (som vant dolde ett dunkande hjärta).
''Varför får inte vi läsa där då?!''
''Vem vet?'' *låtsas-blinkblink* *lögner och undanflykter som f*n*
Sedan var det väl inte så mycket nämnvärt innan vi gick och la oss.
Nästa dag var det ett litet bråk mellan M och Mä'rs, inget jätteviktigt då det bara handlade om något med en leksaksspindel och hårrufsning och ''aaaj!''.
Precis innan de skulle åka gick de på upptäcksfärd i mitt rum. Försökte dyrka upp en ''hemlig låda'', tack gode gud lyckades de inte med det. Jag har skrivit ner större delen av vårens nedstämda tankar och händelser där --> inte bra om de läser. Misstänksamhet.
''Du har visst skrivit något taskigt om oss där!''
Väldigt trött idag också. De väckte mig tidigt.

Ångest.

1 kommentar:

  1. Alltså, vad är det med människor och intrång på privatliv!??

    Seriöst!

    Vet hur jobbigt det är!
    Kram!

    SvaraRadera