onsdag 25 mars 2009

Tankar som blir till ord som blir till meningar

Träden bryr sig inte om mig. Inte havet, inte solen, inte gräset. Det som betyder allra mest, skiter totalt i mig. Fast jag bör egentligen inte känna mig utpekad. Jag är ju bara en av alla andra människor.
Fel. Jag är ingen människa. Människor, det är sådana som ler äkta, som tror ångest är att bli lite blöt ute i regnet och som fortfarande tror på lyckan. Som tror att alla är lyckliga, innerst inne, och de som påstår att de inte är lyckliga bara ber om uppmärksamhet. Så nej, jag är ingen människa. jag är en ängel. En gång bodde jag uppe i himlen (fast jag minns det såklart inte). Varför jag är här nere på jorden vet jag inte. Jag har tusentals teorier till det, allt från att jag var olydig till att vägleda människorna till ''deras rätta val''. Jag har för mig att det någonstans i bibeln står ''Människor är det värdefullaste på jorden'', men då fanns det inga änglar här. När bibeln skrevs, alltså. Eller så visste människorna helt enkelt inte att de fanns. Men jag undrar ändå, är änglar verkligen mindre värda än människorna då?
Ibland tror jag att jag är sjuk eller något. Att all ångest, allt självhat, tvångstankarna, illusionerna och panikattackerna som aldrig verkar få något slut. Jag vet att tonåren ska vara jobbig, puberteten och allt det där. Men såhär mycket?
Det känns som att mitt enda hopp är gymnasiet. I gymnasiet blir allt bra, då blir det bättre människor (änglar?), man kan vara sig själv och slipper idioterna i klassen. Det är så många som säger så, och jag litar på dem fullt ut. Jag har ju varit och kollat på den gymnasieskolan jag ska börja på. Måste säga att matsalen var helt ok, har fobi mot skolmatsalar annars. Men det finns en läskig korridor däremot, det kändes som att den aldrig skulle ta slut. Eftersom det fanns skåp där är jag riktigt rädd att mitt kanske kommer hamna där. Och tänk om det inte alls blir så bra som jag tänkt mig? Hela ettan kanske bara består av idioter, sådant där folk som inte kan acceptera vem man är. Men kan det å' andra sidan bli så mycket värre?
Till sommar har jag lovat att försöka bli lycklig. Men då måste jag först veta hur man gör för att inte vara olycklig.

Dagens tre positiva:
- 78 dagar kvar till sommarlovet
- Skolan slutade tidigare
- Mitt ''mående'' har varit helt ok större delen av dagen.

3 kommentarer:

  1. Dina tre positiva saker var bra saker. det blir annorlunda i gymnasiet, det kommer elever från alla håll och kanter och dom flesta går på den linjen dom är intresserade utav. Puberteten kan vara så här jobbig, att gå från barn till "vuxen" och alla dessa hormoner som far runt i kroppen som ett fyrverkeri och alla människor reagerar på olika sätt under perioden. Att fundera vad man gör här på jorden det gör alla, men alla pratar inte om det. Jag vet att det kommer att ordna sig för dig, jag känner det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi kan vara änglar tillsammans du och jag.
    För tro inte att du är ensam <3.

    Visst tonåren ska vara jobbiga, men jag håller med, det här tar fan priset.

    Men du är stark. Jag vet det Rebecca. Du kan klara det. Du kan du kan du kan.

    Och jag säger som du sa till mig.
    Sluta söka efter lyckan!
    Den kommer när man minst annar det.
    Albert Camus sa en gång; " Du kommer aldrig vara glad om du fortsätter leta efter vad lycka består av. Du kommer aldrig leva om du letar efter meningen med livet."

    Det han sa stämmer.
    Men det finns en till sak som inte nämdes där.
    I allt finns det något ljus.
    Det är bra att du har din "postivia" lista.


    Du är en fantastisk människa Rebecca, tro mig när jag säger det.
    Jag ljuger inte.
    Och det kommer säkert bli bättre på Gymnasiumet.
    Det är så jag hoppas det ska bli också.
    Men skillnaden är att jag har mer än ett helt år kvar!

    Behöver du prata.
    Låt mig då vara personen du kan prata med.
    Jag lovar att jag finns här.

    Till skillnad från din andra internet vän (som du skrev om tidigare) så ska jag inte lämna dig!
    Det lovar jag.

    Vi kan klara det tillsammans?
    Två änglar är bättre än miljoner människor XD.


    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Ville titta in för att höra hur du har det?
    Kram

    SvaraRadera