fredag 27 februari 2009

Övertrött på heltid?

Idag har nog varit en nästan bra dag. Jag var så himla trött eftersom jag la mig sent igår på grund av en svenska-inlämning, och det gjorde mig övertrött. Jag tror jag skrattade åt varenda ord som sas, utan att anstränga mig något alls nästan. Det var evigheter sedan jag hade en sådan dag i skolan. Funderar allvarligt på att vara övertrött på heltid, då förträngs ångesten oftast. Såvida man inte är på det trötthets-stadiet då man blir irriterad på allt och alla, och så finns förstås risken att jag misslyckas totalt i skolan. Hum, synd.

Och så är jag orolig också, för det är nämligen så att jag ska ha ''kalas'' imorgon, då marionetteatern ska komma. Och jag är ingen planerar-nisse direkt, så jag kommer vara typ noll förberedd när de kommer = klagomål. Inget tidsschema alls, och jag har fortfarande ingen aning om vad vi ska ha för ''aktivitet''. Eller jo, någon tråkig frågesport kanske. Men jag kom just på att vi glömt att köpa pris, jag och mamma var och handlade förut idag. Som tur är vet jag i alla fall vad vi ska ha för mat.
Och sedan kommer det väl bli bråk om någonting också. Jag har dålig erfarenhet av mina kalas, jag har aldrig tyckt om att ha det. Inte ens när jag var liten, jag var för blyg och visste inte vem jag skulle leka med så att ingen blev utanför. Men då hade jag ju åtminstone mina föräldrar som planerade, nu har jag inte det. Och inte för att jag behöver bekymra mig över vem jag ska leka med nu, men alla sakerna som ska ordnas innan, saker som ska gömmas (exempelvis mina diktböcker, om de läser dem är jag DÖD), mat som ska göras, frågesport, städning, och sedan vara GLAD. Åh herregud, det kommer bli ett helvete.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar..
    Har du fyllt år!? I så fall, Grattis!! <333

    Jag sitter också och är djupt plågad av en svenskauppgift. Varför inte se på en film eller något då?

    Och om du inte gillar att ha fest (eller de) så borde du inte behöva ha det!
    Jag ser precis vad du försöker göra.
    Göra alla lyckliga och nöjda, förutom dig själv.

    Men sluta med det! DU förtjännar lycka och RIKTIG glädje. Precis som alla andra.
    Men det är som man säger.
    Man är sin egen lyckans smed.

    Lycka till! <333
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå jättebra idag!
    Jag är säker!
    Vart det frågesport och löste du prisfrågan?
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera