söndag 8 februari 2009

Ett försök till positivt tänkande

Nu har jag bestämt mig för att skriva ett positivt inlägg, för en gångs skull. Önska mig lycka till.

Vi kan börja med att rada upp dagens positiva händelser:
- Promenad. En hel timma, jag och min lillebror skulle ut och fika (jag tog en liten capuchino men snodde åt mig några av hans muffinssmulor). Och efter att vi hade fikat tog jag en promenad. Vi skulle ändå inte vara hemma förrens en timma och tio minuter senare. Han satt som tur var i vagnen nästan hela tiden.
- http://coolbettan.blogg.se. Hon kan verkligen få en att skratta.
- Änglarna.
- Änglasyster.

Sedan kommer jag inte på mer. När var det jag skrev senast föresten? I onsdags? Få se nu... Jag justerade min klocka rätt igår. Det var karate i torsdags, vilket var kul. Dock blev jag sparkad rakt i bröstet, tappade andan. Värsta skadan jag fått på de fyra och ett halvt åren jag gått där. Och, hum.. Jag fick ju skrattat äkta idag. Och i fredags kom det gäster, trodde det skulle bli ångest-katastrof men det blev det inte. Jag har upptäckt att det finns en sak som heter Blutsaft i våran kyl, någon slags sak som innehåller järn och vitamin. Verkar bra för mig då jag anar att jag har järnbrist.
Nej, det här går inte. Jag är verkligen negativ. Så gick det med ''positiviteten''.

2 kommentarer: