onsdag 25 februari 2009

Veckan hittills, har väl varit som vanligt egentligen. Var det i söndags jag skrev senast? Sedan dess har det inte hänt så mycket. Måndags var en vanlig, halvdeppig dag som var så meningslös att jag redan glömt bort den. Eller jag minns att jag pärlade i och för sig, ett armband som jag blev ganska nöjd med.
I tisdags då.. Dagen var ganska ok, sammantaget. Var på bokrean, hann dock bara vara där en väldigt kort stund innan jag var tvungen att dra till mamma som skulle hämta upp mig. Hann i alla fall köpa en bok, ''Det levande slottet'' heter den. Sett filmen som är väldigt vacker och förvånansvärt bra, med tanke på att det är en Manga-film. Och så var det fettisdagen = semlor.
På kvällen fick jag ett sådant sug efter att skära mig också, men lyckades klara mig med naglarna (tack Maria <3).
Idag (herregud, vad tråkigt det här låter, ''igår, idag...'') var det volleyboll-turnering. Eftersom jag är såpass dålig vart det en massa självhat. Det hjälpte ju inte med de andras irriterade ord och blickar heller... Lyckades i alla fall med kanske tre servar, samt ungefär lika många träffar som inte var totalt misslyckade. Men det fanns en bra sak med att vi kom sist - vi fick sluta tidigare än de andra. Och det kändes ju bra. Kunde ta bussen hem och hinna vara ensam hemma en stund - ensamhet är något jag älskar, så länge det handlar om fysisk sådan. Då kan jag göra lite som jag vill utan några speciella krav från någon, kan ha på musik utan att någon klagar (tyst som högt) och om jag är på bra humör kan jag prata och skutta runt utan att någon undrar. Eller, om jag har någon ångestattack, kan jag avragera mig genom att snurra eller skrika högt.

Dagens tre positiva:
- Änglasyster Julia (och hennes underbara dikt) <333
- Promenad (på morgonen, 40 min till skolan ^^)
- Vi slutade tidigare

4 kommentarer:

  1. You know that I love you.
    <3
    /j

    SvaraRadera
  2. Födelsedagsbarnen tackar med orden: Vov, vov!
    Dom ligger just nu och gnager på det paketen innehöll.
    Nu blir jag jätteglad när jag läser ditt inlägg!
    Dels kunde du hålla dig från att skära dig, Kanon Bra!
    Sedan har du skrivit ner tre positiva saker, Jätte bra!
    Jag är stolt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Keep on fighting, I believe in you!!


    Som vanligt älskar jag dina inlägg.
    Det är så mycket tanke bakom alla ord!!

    Take care! (Varför skriver jag alltid så mkt på engelska!? hehe..)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera