fredag 20 februari 2009

Tilda och positiv

Idag var en bra dag. Träffade Tilda på ett köpcenter, det var jättebra. Inte för att jag köpte så mycket, nagellack och penna typ. Inte tänker jag lägga ut det så att ni får se heller, som de flesta andra bloggarna. Tror inte ni är så intresserade av det.. ^^ Men vi var ju där några timmar. Gick in i några affärer (efter att ha gått fram och tillbaka genom den där ''gången'' utan att någon ville säga vart vi skulle in först). Fikade, satte oss längst in i cafét för att slippa se och höra alla shoppinggalna människor. Istället fick vi stå ut med en röst som ropade ut ''NUMMER 24!'', ''NUMMER 25!'' osv, men det var i alla fall bättre. Där inne fanns det väl bara två kvinnor som satt och pratade om något, till precis innan vi skulle gå då det kom en ung barnfamilj. Men det var väl ''trevligt'', eller vad man ska säga. Alltid skönt att kunna vara sig själv, men henne kan jag skratta utan att fejka. Utan att en kunna sluta skratta. Det är ovanligt för att vara mig.
Vad har jag gjort annars då? Hum, jag har suttit framför datan. Ätit, åkt buss. Jag älskar att åka buss, brukar känna mig ganska lugn då och jag kan tänka utan att få dåligt samvete för att jag inte gör något. Gillar att se på landskapet utanför också, såvida jag inte är för inne i mina tankar, då jag varken ser eller hör något. Idag var det väl mest gkädje-tankar men som vanligt också en del självhat.
Igår gjorde jag väl inte heller så mycket. Åkte hem från farmor och farfar.

Jag tänkte bevilja coolbettans önskan också, nämligen att skriva ner tre positiva saker med dagen (... eller nu vet jag inte om det var ordagrant, men det upptäcker jag väl senare ^^). Och jag har redan sagt både att jag är fin och att jag tycker mo mig själv, både idag och igår.
I alla fall, de tre positiva sakerna med dagen:
- Jag fick träffa Tilda
- Jag skrattade
- Min minsta lillebror sa att han älskade mig. (Eller, snarare, pappa frågade honom om han älskar mig och då svarade ha ''ja''.)

2 kommentarer:

  1. Bra!
    Nu vart jag stolt!
    Hade inte din bror tyckt det hade han inte sagt det, små barn är ärliga;)
    Nu har du varit riktigt duktig!

    SvaraRadera
  2. Bra! Fortsätt så här med det posetiva!!

    Vad mysigt och kul att du kunde skratta!
    Det är det bästa som finns, när man gör det PÅ RIKTIGT..

    Kram
    Maria

    SvaraRadera