måndag 9 februari 2009

Slut på det positiva

Nu behöver jag inte skriva positivt längre. Bra. Då kan jag skriva mer utförligt om gårdagen, för dagen har inte så mycket innehåll som är värt att skrivas ner. Mer än att jag ska sova hos pappa inatt pga av att min lillebror, den äldste på mammas sida, är sjuk.

Gårdagen, alltså. Förutom promenaden (som förövrigt blev just en timma och inte typ 45 minuter pga ångesten som tvingade mig) hände väl inte så mycket direkt. Läste, var allmänt rastlös vilket brukar föra med sig dåliga konsekvenser, så även denna gång: jag fick ångestattacker. Tvångstankar; Jag måste göra si och så, annars kommer något att hända. Något dåligt, men jag vet inte vad. Denna gång skulle jag snurra, snurra och åter snurra. Jag mumlade orden ''Världen ska falla samman'' eller något liknande. Ibland avbröts mantrat av några andra mumlanden, den ena bittra insikten efter den andra. Exempel: ''Cirklar som aldrig tar slut'', ''Ingenting alls, ingenting någonsin'', ''ångest som tar slut men ändå börjar igen, för det har ingen ände, en enda stor cirkel av rädsla...'' osv. Avbröts av en telefonsignal. Tack gode gud att det ringde då, annars skulle jag väl fortsatt i all evighet.
När jag läste föresten, fick jag någon slags konstig känslasom av en ''smitta'' som spred sig i huvudet på mig. Men det kan bero på boken jag läste som berör enormt bitvis (''Låt den rätte komma in'').

8 kommentarer:

  1. Idag har du iallafall gjort något positivt!
    Du har kommenterat på min blogg och jag skrattade, tyckte det var riktigt humoristiskt!
    Men en sak lovar jag dig, du hade nog inte velat se min bardiskdans, maken som var med som respektive tyckte inte det var så där jättekul:)
    Men jag är jag, inte så mycket att göra åt!

    SvaraRadera
  2. Jag har provblåst på ett par stycken idag och det är seriöst, jag önskar att jag hade förmågan, jag vill att alla ska ha det bra, det förtjänar alla.
    Hoppas att du mår bra idag!
    Tänker ofta på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aj, aj, inte sååå hårt:)
    Men det är bättre med ett fast handslag än som en del som jag tar i handen och det känns som om jag får en död fisk i handen:)

    SvaraRadera
  4. Det var riktigt rart av min make, han har tydligen sina ljusa stunder!
    Hoppas det är bra med dig!

    SvaraRadera
  5. Aj, det här gör ont att läsa.
    Din blogg, dina ord, allt är fantastiskt.
    Både sorgligt, men du är också OTROLIGT poetisk!

    (Haha, har ju läst dina dikter på dikta.se sedan flera år tillbaka).

    Det gör så otroligt ont i mig att läsa om hur du mår. Och tro mig, jag vet hur det känns att gå ångestatacker. Jag är förmodligen bara inte lika modig som du, och vågar inte blogga om det.

    Men du skriver som sagt helt AMAZING och jag vill bara hoppa in i datorskärmen och ge dig en hård kram. Du vet en sån där som visar att jag-inte-tänker-låta-det-hända.

    Nu tänker du säkert; Vem är du att säga så här..

    Jag, vet, jag vet. I am nobody.
    Men du är SOMEBODY!! Tänk på det.
    Och snälla, försök undvika kniven (eller andra vasa föremål(!))

    Du har skrivit mig till tårar.
    Och jag gråter floder vid varje rad som du skriver. Vart får du orden ifrån?

    Vill förensten bara klargöra en sak;
    1. Du skriver som en ängel,
    MEN
    2. Du ska inte BLI en ängel (Inte förens du är typ 150 år gammal eller något.)
    Och de stunder då man känner för att skrika ut alla dessa ord som gömmer sig där inom.
    Då klumpen i magen växer och man bara känner för att fly från allt.
    Måste man försöka tänka på livet.
    Och inte tappa hoppet om allt.

    Det kan kännas bäst för ett ögonblick med kniven. Men både du och jag vet, att man ångrar sig senare. Men trots det gör man det igen, och igen.

    Snälla. Försök sluta (okej, jag vet, dålig kommentar, du försöker såklart).

    Det här var lite flum från mig.
    Jag är ledsen att jag inte kan skriva lika underbart, fantastiskt som du.
    Men jag hoppas att jag har made my point.

    Jag kommer iaf börja läsa din blogg nu när jag vet att den finns.
    Och jag sitter här och hejar på dig.
    Jag önskar jag kunde ge dig någon magisk dryck,
    eller jaga bort alla ångestatacker åt dig.
    Jag önskar att det fanns ngt jag kunde göra...


    Kram
    Maria Lindholm
    marias@sverige.nu
    www.jagkallasmaria.blogg.se
    Anv: Maria
    Lös: sommarlovet09

    SvaraRadera
  6. Svar: Tack <33

    Jag heter: Jagvetattduvet
    Är ingen vidare diktare. Men det är mitt sätt att skriva av mig på anntar jag..

    Kram & ha det göött nu (dont do anything stupid :)
    Maria

    SvaraRadera
  7. Anonym var ju gullig
    och jag kan inte skriva det bättre det hon redan skrev!

    SvaraRadera