måndag 29 december 2008

Jag ska tydligen klä mig som nunna *överdrift*

Min låtsasmamma vill tydligen att jag ska klä mig som en nunna och sluta uppföra mig som en femåring i hemmet. Eller ok, jag överdrev lite där. Men imorse i alla fall anmärkte hon på att jag ''bara'' gick omkring i nattlinne (som btw går till strax över knäskålarna) - eller, som hon sa mer ordagrant - halvnaken. Inte för att jag anser det som halvnaket, men aja. Jag tog på mig mysbyxorna jag fick i julklapp så blev hon nöjdare. Lite detaljrikare, så sa hon bla.a:
''Om man ser att en majoritet av människorna uppför sig på ett visst sätt borde man fatta att det är rätt.''
''Man måste anpassa sig för att bli accepterad.''
Angående det första, jag skulle sagt att majoriteten av de kompisar jag har går klädda på ungefär samma sätt när de precis har vaknat. Konkurrenten, till exempel, går bokstavligt talat runt halvnaken i sitt eget hem (hon bor tillsammans med sin mamma). Hennes mamma är klädd precis som jag - i nattlinne. MÄ går runt i pyjamas, vilket även mä'rs gör. M kan också gå runt i nattlinne hemma, och hör och häpna - hon tar till och med upp benen ibland så att man nästan kan se hennes trosor! OMG!!! Fan att jag inte sa det.
Det andra, jag höll på att spy. Det jag anpassar mig som, som jag tycker är mer än väl, håller på att kväva mig. Seriöst, jag orkar snart inte fejka mer. Och så ställer man ännu fler krav på mig. Visst, det där var ett väldigt litet sådant, men iaf. Och egentligen är det mitt eget fel, om de visste hur jag mådde skulle de inte göra det.

Annars har dagen varit helt ok. Släpade runt på ett par två ton tunga väskor genom centrum fram och tillbaka, skitjobbigt. Fick ta oräkneliga oauser och skämde ut mig totalt. Men som sagt, en helt ok dag.
För en normal tjej skulle det väl varit den hemskaste dagen på året, räkna dessutom in att vi är två dagar från nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar